We vernieuwen onze eigen merken
Zelfde producten, zelfde kwaliteit - nieuw merkNaar de toekomst
Als onderdeel van onze toekomstvisie hebben we besloten ons portfolio met eigen merken te vereenvoudigen om verschillende redenen:
- Wij willen dat voor u duidelijk is wat onze eigen merken zijn en waar ze voor staan.
- We willen een heldere boodschap overbrengen via onze verschillende kanalen en productcategorieën.
Deze keuze houdt in dat:
- We onze eigen merken Ativa®, Foray®, Niceday® Professional, Viking® en Office Depot® samenvoegen onder ons bestaande merk niceday®.
niceday®
niceday® staat al 30 jaar voor kwaliteitsproducten en het is een gerenommeerd en gerespecteerd merk geworden. Door onze bestaande merken onder te brengen bij niceday® willen we:
- niceday® uw onderscheidende en exclusieve partner maken voor al onze productcategorieën (behalve meubilair),
- u helpen makkelijker uw weg te vinden binnen ons assortiment. Dit betekent dat de bestaande niceday® producten nog steeds ons kernassortiment vormen, waarmee we u voorzien van hoogwaardige producten. Anderzijds vormen de producten die nu omgedoopt worden tot niceday® straks ons hogere segment. Dit biedt u meerdere oplossingen en opties om uit te kiezen. Beide reeksen krijgen een frisse huisstijl en een vernieuwde look-and-feel die beter de identiteit van het merk weerspiegelen. Het kernassortiment wordt in een nieuw jasje gestoken met een vereenvoudigd zwart-wit ontwerp, wat het een duidelijke en herkenbare identiteit geeft.
realspace®
Hoewel de meeste van onze categorieën onder het merk niceday® gaan vallen, blijven we ons meubelassortiment als realspace® verkopen. Als een gevestigd en gerenommeerd merk voor kantoormeubilair en accessoires biedt realspace® u zorgvuldig geselecteerde producten die uw werkomgeving pratischer en professioneler maken. Daarom is er een nieuwe strakke en stijlvolle look-and-feel ontwikkeld die deze boodschap nog beter uitdraagt.
Naar de realspace® merken shop-
Wanneer gaat dit plaatsvinden?
Deze veranderingen vinden niet van de ene op de andere dag plaats. Vanwege de complexiteit van het project en het grote aantal producten dat ermee gemoeid is, zullen we de komende maanden geleidelijk ons assortiment aanpassen. We zullen de veranderingen straks duidelijk aankondigen op de productpagina's.
-
Welke producten zijn erbij betrokken?
Alle producten die we momenteel al onder de merken niceday® en realspace® verkopen, worden als eerste voorzien van een nieuwe look-and-feel. Stuk voor stuk worden daarna ook de volledige assortimenten van Ativa®, Foray®, Niceday Professional®, Viking® en Office Depot® gemigreerd naar ons merk niceday® Dit houdt in dat ze geleidelijk een ander merknaam en-and-feel krijgen.
-
Blijven de kwaliteit en de eigenschappen van de producten hetzelfde?
Ja, ze blijven hetzelfde als nu. Dit geldt ook voor bestaande milieuclaims en -certificeringen.
-
Veranderen ook artikelnummers en EAN-codes?
Ook hiervoor geldt: geen verandering. We willen ervoor zorgen dat we onze klanten hiermee zo min mogelijk tot last zijn.
-
Veranderen de prijzen?
De rebranding zal geen rol spelen bij de prijsstelling.
-
Is er een nieuwe look-and-feel?
Ja, alle betrokken producten krijgen een nieuwe, frisse uitstraling die beter de identiteit van onze merken weerspiegelt. Tijdens de transitie kunt u zowel producten met de oude verpakking, als met de nieuwe look-and-feel ontvangen.
-
Verandert hierdoor het bestelproces?
Door de artikelnummers en EAN-codes gelijk te houden blijft het bestelproces hetzelfde.