Meteen naar inhoud Meteen naar navigatie

Enveloppen Koopgids

Envelope Buying Guide

In deze koopgids voor enveloppen vindt u niet alleen de envelop waarnaar u op zoek bent, maar krijgt u ook informatie over de verschillende beschikbare typen enveloppen. Ons uitgebreide assortiment varieert van superieure kwaliteit, hoge witte enveloppen tot kosteffectieve bruine enveloppen die geschikt zijn voor volume zendingen. Wij streven ernaar om aan al uw persoonlijke en professionele verzendbehoeften te voldoen. U vindt een selectie van verschillende gewichten, maten, vensters en materialen die zijn ontworpen om specifieke voordelen te bieden, zoals extra bescherming of verhoogde beveiliging.

Toepassingsgebieden

Het is essentieel om na te denken over wat en naar wie u uw post gaat verzenden. Dit zal bepalen wat voor soort functies uw envelop nodig heeft. Zullen uw zendingen van hoog volume of hoge kwaliteit zijn? Bevat het slechts één vel papier of omvangrijke documenten zoals catalogi of zelfs kleine items. De onderstaande categorieën laten zien welke enveloppen geschikt zijn voor welke behoeften.

Dienst-enveloppen

Dienst-enveloppen

•  Opening aan de lange kant
•  Voor dagelijkse zendingen

Bekijk producten
Akte-enveloppen

Akte-enveloppen

•  Opening aan de korte kant
•  Voor dagelijkse zendingen

Bekijk producten
Monsterzak-/ kartonnen rug enveloppen

Monsterzak-/ kartonnen rug enveloppen

•  Beschermde gevoelige objecten
•  Veilig & zeker verzenden
•  Gevoerd, noppen en bordrug

Bekijk producten
Luchtkussen en bubbel enveloppen

Luchtkussen en bubbel enveloppen

•  Beschermde inhoud
•  Handig voor e-commerce
•  Gevuld met lucht of bubbels

Bekijk producten
Paklijstenveloppen

Paklijstenveloppen

•  Communiceert inhoud van het pakket
•  Geschikt voor pakbonnen, facturen etc.
•  Zelfklevend

Bekijk producten
Alle enveloppen

Alle enveloppen

•  In alle maten en formaten
•  Voor alle doeleinden

Bekijk producten

Formaten & maten

Er zijn verschillende standaard envelopformaten ontworpen voor verschillende A-formaat vellen. Ons assortiment bevat enkele standaardformaten die bijvoorbeeld overeenkomen met een volledig A4-vel. Hieronder staan ​​afbeeldingen die laten zien welk papierformaat in welke envelop past en hoe vaak deze moeten worden gevouwen om in de envelop te passen.

C4 (229 x 324 mm)

C4 (229 x 324 mm)

De beste keuze als je ongevouwen A4 vellen wilt versturen

Bekijk producten
EA5 (220 x 156 mm)

EA5 (220 x 156 mm)

Wordt veel gebruikt voor dagelijkse correspondentie. Geschikt voor een dubbelgevouwen A4 vel.

Bekijk producten
C5 (162 x 229 mm)

C5 (162 x 229 mm)

C5 enveloppen zijn ideaal voor dubbelgevouwen A4-tjes. Dat scheelt een keer vouwen vergeleken met de kleinere enveloppen en met veel post kan dat best wat tijd schelen.

Bekijk producten
C6 (114 x 162 mm)

C6 (114 x 162 mm)

C6 enveloppen zijn klein en licht en bedoeld voor A4-tjes die twee keer gevouwen zijn, één keer in de lengte en één keer in de breedte. Deze worden minder vaak gebruikt voor formele correspondentie

Bekijk producten
DL (110 x 220 mm)

DL (110 x 220 mm)

Deze enveloppen worden veel gebruikt voor dagelijkse zakelijke correspondentie. Ze zijn bedoeld voor A4-tjes die twee keer in de breedte gevouwen zijn.

Bekijk producten
Overige maten

Overige maten

Bevat alle andere formaten die beschikbaar zijn bij Viking

Bekijk producten

Hieronder vindt u een tabel met exacte afmetingen voor elk standaard envelopformaat in millimeters.

Standaard formaat Afmetingen (h x b) in mm Past
B4 250 x 353 mm A4 papier ongevouwen
C3 324 x 458 mm A3 papier ongevouwen
C4 229 x 324 mm A4 papier ongevouwen
C5 162 x 229 mm A4 papier dubbel gevouwen
C6 114 x 162 mm A4-papier gevouwen in kwarten
C6/C5 (DL+) 114 x 229 mm A4 papier in drieën gevouwen
DL 110 x 220 mm A4 papier in drieën gevouwen
EA5 220 x 156 mm A4 papier in tweeën gevouwen

Typen afdichting en sluiting

Er worden verschillende soorten sluitingen gebruikt voor verschillende soorten toepassingen. Viking biedt de meest voorkomende sluitingstypes of sluitingsmechanismes. Er zijn drie hoofdsluitingen.

Zelfklevende enveloppen

Een eenvoudige manier om uw envelop te sluiten is met een zelfklevende sluiting. Bij deze methode hebben beide flappen een strook latex en binden ze aan elkaar nadat ze stevig zijn ingedrukt. De latex is afgeleid van rubber en ammonium waardoor dit een natuurlijke afdichting is. Bovendien heeft de latex op deze zelfklevende enveloppen een gegarandeerde houdbaarheid van ten minste 6 maanden vanaf de productiedatum.

Zelfklevende enveloppen

Kleefstrip enveloppen

De sterkste verzegeling om uw envelop dicht te houden is met een kleefstrip. Bij deze methode wordt de bovenste flap bedekt met een kleefstrip waarbij de beschermstrip eraf gehaald kan worden en vervolgens naar beneden kan worden gedrukt om een ​​onmiddellijke binding te vormen. De lijm die op deze envelop wordt gebruikt, is maximaal 5 jaar houdbaar.

Kleefstrip enveloppen

Gegomde enveloppen

Gegomde enveloppen moeten worden bevochtigd om te worden gesloten. Gegomde enveloppen zijn het enige sluittype dat geschikt is voor machinaal invoegen waarbij de verzegeling automatisch wordt uitgevoerd. De gom die op de flap wordt gebruikt, is in water oplosbaar en gemaakt van een mengsel van dextrine en synthetische hars waardoor ze biologisch afbreekbaar zijn. Als deze enveloppen worden opgeslagen in gematigde omstandigheden waar de temperatuur niet te warm of niet te koud is, moeten deze enveloppen een aantal jaren meegaan.

Gegomde enveloppen

Enveloppen stijlen

Enveloppen worden aangeboden in de vorm van een dienst-envelop of akte-envelop. Een akte-envelop heeft zijn opening altijd op de lange rand van de envelop, terwijl zak- of akte-enveloppen hun openingen op de korte kant hebben.

Dienst-enveloppen

Dienst-enveloppen

Opening aan de lange kant

Akte-enveloppen

Akte-enveloppen

Opening aan de korte kant

Vensters

In ons assortiment vindt u zowel enveloppen met vensters als gewone enveloppen (zonder venster). Vensters in enveloppen worden voornamelijk gebruikt om de naam en het adres van de ontvanger weer te geven op het formulier dat in de envelop zit. Als u van plan bent een envelop met venster te kopen, kunnen de specificaties nogal verwarrend zijn. Om het juiste formaat venster-envelop te kiezen, moet u er rekening mee houden dat de afmetingen altijd worden genomen met de flap aan de bovenkant. De eerste afmeting die genomen wordt is de hoogte, gevolgd door de breedte (AxB). Meet vervolgens de afstand van de linkerzijde (C) en dan naar boven vanaf de basis (D).

Vensters

Papieren envelop gewicht

Bij Viking hebben we een breed scala aan enveloppengewichten die verwijzen naar de papierdikte. Het meest voorkomende standaardgewicht is 80 of 90 g/m². Dit is een typisch gewicht voor al uw standaard verzendingen. Het papiergewicht van een envelop wordt gemeten in gram per vierkante meter (g/m ² of gsm) en kan gezien worden als een meting van de papierdichtheid, en dus als een kwaliteitsindicator. Dit betekent dat hoe lager het gsm, hoe dunner en lichter de envelop. Als u enkelvoudig papier tegen lage kosten en hoge volumes wilt zenden, kunt u kiezen voor een papiergewicht van minder dan 80 g/m². Dit zijn vaak bruine of manilla enveloppen en zijn een milieuvriendelijkere optie vanwege het lagere papierverbruik per envelop. Als u van plan bent om een meer luxe envelop te kopen, dan is ons standaard assortiment van 100/110/120 g/m² enveloppen meer geschikt voor uw behoeften. Voor zeer belangrijke documenten die meer bescherming nodig hebben, zou alles boven 130 g/m² ideaal zijn, deze zijn geclassificeerd als bordrugenveloppen of monsterzakenveloppen.

Papiergewicht: Toepassing Voorbeeld
‹ 80 g/m² Geschikt voor enkelvoudig papiervel lage kosten & hoog volume zendingen minder dan 80 g/m²
80 -90 g/m² Geschikt voor dagelijkse standaard & hoog volume zendingen 80 -90 g/m²
100-120 g/m² Geschikt voor hoge kwaliteit & luxere zendingen 100-120 g/m²
› 120 g/m² Geschikt voor extra bescherming en beveiligde zendingen meer dan 120 g/m²

Kleur

Het gebruik van de juiste kleur voor uw post kan het verschil maken. Ons assortiment bestaat uit enveloppen in verschillende kleuren en tinten, zodat u zelf kunt bepalen welke toon aan uw post wordt gehecht. Wit is de meest populaire kleur in enveloppen. Het wordt aangeboden in vele verschillende tinten en formaten om specifiek aan uw persoonlijke behoeften te voldoen. Het is ideaal voor het verzenden van zakelijke brieven, omdat het de meest neutrale, eenvoudige, maar professionele optie is om uw ontvanger de juiste boodschap te geven. Bruine manilla enveloppen zijn ook zeer populair in ons assortiment. Het is donkerder van kleur en wordt vaak gebruikt voor goedkope verzendingen of voor het archiveren en bewaren van documenten vanwege de minder transparante kwaliteit. Gekleurde enveloppen worden gebruikt voor minder frequent gebruik zoals marketingdoeleinden, verjaardagen en uitnodigingen. Rood, roze, groen, oranje en blauw zijn slechts enkele van de vele beschikbare tinten.

Duurzaamheid

Onze gerecyclede enveloppen zijn niet alleen de enige duurzame oplossing, de meeste van de enveloppen in ons assortiment hebben minstens één milieuclaim. Hieronder vindt u een korte beschrijving om u een beter inzicht te geven in wat deze inhouden.

100% gerecycled

Bevat gerecyclede inhoud na consumptie en / of vóór consumptie. Bevat 100% gerecyclede inhoud (per gewicht).

100% gerecycled

FSC

Forest Stewardship Council - Internationaal keurmerk dat bewijst dat het papier dat u koopt afkomstig is van goed beheerde bossen en verifieert dat ze op geen enkel punt in de toeleveringsketen worden gemengd met producten uit niet-gecertificeerde bossen.

FSC

PEFC

Het Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) is een internationale niet-gouvernementele organisatie zonder winstoogmerk die zich inzet voor duurzaam bosbeheer (SFM) door middel van onafhankelijke certificering door derden. Het levert het bewijs dat houtproducten afkomstig zijn uit gecertificeerde, goed beheerde bossen en verifieert dat ze niet vermengd zijn met producten uit niet-gecertificeerde bossen op enig moment in de toeleveringsketen.

PEFC

TCF & ECF

ECF (Elementary Chlorine Free) en TCF (Total Chlorine Free). Aanduiding of een product is gemaakt van chloorvrij papier en het papier is gemaakt van zuivere vezels die ofwel ongebleekt ofwel gebleekt zijn zonder schadelijke derivaten.

TCF & ECF

Leuke weetjes

Windows

  • "65% van de mensen geeft gedrukte post hun volledige aandacht, vergeleken met slechts 35% die hetzelfde zei met betrekking tot e-mails.
  • 70% van de mensen verklaart dat het ontvangen van post een betere indruk maakt van het bedrijf dan het ontvangen van e-mail.
  • 70% van de mensen voelt zich meer gewaardeerd bij het ontvangen van de post.
  • Mensen waarderen iets 24% meer als ze het kunnen aanraken en voelen in plaats van het alleen maar te zien.
  • 7 van de 10 mensen geven de voorkeur aan juridische of bancaire informatie in de vorm van een brief.
  • Bijna 50% van de mensen geeft de voorkeur aan het ontvangen van verkoopinformatie via een brief of brochure, op de voet gevolgd door een e-mail, geciteerd door 42,8%. Minder dan 7% ontvangt graag face-to-face verkoopinformatie.
  • Een meerderheid (57%) zegt dat ze zich door het ontvangen van post meer gewaardeerd voelen; slechts 17% voelt hetzelfde over e-mail.
  • Bijna twee derde (63%) van de consumenten neemt post serieuzer dan e-mail.
  • Directe marketingcampagnes met post hebben een 27% grotere kans om de beste verkoopprestaties te leveren, en 40% meer kans om de beste klantenwervingsniveaus te leveren dan campagnes zonder post.
  • Gemiddeld 23% van alle post wordt gedeeld door mensen in een huishouden. 21% van de promoties en speciale aanbiedingen wordt gedeeld.
  • De post wordt gemiddeld 17 dagen in een huishouden bewaard voor reclamepost, 38 dagen voor huis aan huis en 45 dagen voor rekeningen en afschriften.
  • Gedrukte post trekt de aandacht, is weloverwogen en informatief, zorgt ervoor dat de ontvanger zich gewaardeerd voelt en geeft een betere indruk.
  • Vergeleken met andere media ervaren postontvangers hogere niveaus van emotionele betrokkenheid en onthouden meer.
  • Het oppakken van een pen en papier kan therapeutisch zijn.
  • Consumenten hebben meer kans om direct post te behandelen in vergelijking met e-mail.

Klantenservice & Feedback

Klantenservice

Klik hier voor hulp bij onderwerpen zoals mijn account, bestellen en levering. Of bel naar: 077 323 80 00

Live Chat

Werkdagen 09.00 - 17.00 u.

Deel uw feedback met ons

Vertel ons hoe we het doen, we stellen uw mening zeer op prijs.