Meteen naar inhoud Meteen naar navigatie
Bel ons: 077 3238000

Bel support


Maandag - Vrijdag van 08.00 uur tot 18.00 uur

*Let op: voor bellen naar een vaste lijn wordt het lokale tarief in rekening gebracht. Oproepen vanaf mobiele telefoons kunnen variëren. Neem contact op met uw provider voor meer informatie over de exacte gesprekskosten.

Klantenservice
Prijzen excl. BTW.

Prijzen incl. / excl. BTW


U kunt kiezen of u de prijzen inclusief of exclusief BTW op onze website wilt zien

Enveloppen koopgids

In deze envelop koopgids kunt u niet alleen de envelop vinden die u zoekt, maar ook informatie krijgen over de verschillende soorten die verkrijgbaar zijn. Ons uitgebreide assortiment varieert van superieure kwaliteit witte enveloppen tot kosteneffectieve manilla enveloppen, welke geschikt zijn voor omvangrijke verzendingen. Het is ons doel om aan al uw persoonlijke en professionele wensen op het gebied van post te voldoen. U vindt een selectie van verschillende gewichten, afmetingen, vensters en materialen met ieder hun eigen specifieke voordelen, zoals extra bescherming of verhoogde beveiliging.

Toepassingen

Het is belangrijk na te denken over wat en aan wie u uw post wilt sturen. Dit zal u helpen vaststellen welke specificaties u nodig heeft. Zullen uw zendingen een hoog volume of een hoge kwaliteit hebben? Bevat het slechts één enkel blad papier of omvangrijke documenten, zoals catalogi of kleine voorwerpen. De onderstaande categorieën laten zien welke enveloppen geschikt zijn voor welke toepassingen.

Standaard enveloppen
  • Snel & eenvoudig
  • Kostenefficiënte & hoogwaardige verzendingen
  • Verschillende witheidsgraden
Uitzettende- & zak-enveloppen
  • Uitzetbare zijnaad
  • Voor omvangrijke documenten
  • Geschikt voor e-commerce
Zak-enveloppen
  • Weerbestendige bescherming
  • Lichtgewicht & ondoorzichtig
  • Geschikt voor niet-fragiele voorwerpen
Gewatteerde & beschermende enveloppen
  • Veilig verzenden
  • Beschermt delicate items
  • Gewatteerd, bubbel, & hardback
Gespecialiseerde enveloppen
  • Voor alle speciale doeleinden
  • Niet-standaard enveloppen
Alle enveloppen
  • In alle vormen en formaten
  • Geschikt voor vele doeleinden

Vormen & formaten

Er zijn verschillende standaardmaten voor enveloppen, geschikt voor verschillende A-formaat vellen. Ons assortiment omvat enkele standaardformaten die bijvoorbeeld overeenkomen met een volledig A4-vel papier. Hieronder staan afbeeldingen die laten zien welk papierformaat in welke envelop past en of ze eventueel gevouwen moeten worden. Ook vindt u hier de exacte afmetingen voor elk standaard envelopformaat in millimeters. Naast de meest populaire envelopformaten bieden wij ook andere vormen en formaten aan die algemeen bekend zijn.

C4

De beste keuze wanneer u een A4-vel ongevouwen wilt verzenden.

  • 229 x 324 mm
  • tot 5 vellen
  • A4 ongevouwen
DL

Vaak gebruikt voor dagelijkse zakelijke correspondentie. Geschikt voor A4-vellen die in drieën zijn gevouwen.

  • 110 x 220 mm
  • tot 3 vellen
  • A4-papier in drieën gevouwen
C5

Geschikt voor dubbelgevouwen A4-vellen of ongevouwen A5-vellen.

  • 162 x 229 mm
  • tot 5 vellen
  • A4-papier in tweeën gevouwen
C6

Vaak gebruikt voor informele post en persoonlijke brieven. Geschikt voor A4-vellen die in vieren zijn gevouwen.

  • 114 x 162 mm
  • tot 5 vellen
  • A4-papier in vieren gevouwen
EA5

Wordt veel gebruikt voor dagelijkse correspondentie. Geschikt voor een dubbelgevouwen A4 vel.

  • 3220 x 156 mm
  • tot 5 vellen
  • A4-papier in tweeën gevouwen
B4

Ideaal voor ongevouwen A4-papier en geschikt voor dikkere documenten.

  • 250 x 353 mm
  • 5-8 vellen
  • A4-papier ongevouwen
C6/C5 (DL+)

Het meest geschikt voor ongevouwen A6-vellen - bijvoorbeeld foto's, kunstdrukken.

  • 114 x 229 mm
  • tot 6 vellen
  • A4-papier in drieën gevouwen
Andere formaten

Omvat alle andere formaten die bij Viking verkrijgbaar zijn

Soorten afdichting en sluiting

Er zijn verschillende soorten afdichtingen die voor verschillende soorten toepassingen worden gebruikt. Viking verkoopt de meest voorkomende soorten afdichtingen, ook wel bekend als sluitingen. Er zijn drie voornaamste sluitingen.

Viking lifestyle image

Self-Seal-enveloppen

Een gemakkelijke manier om uw envelop te sluiten is met een self-seal-sluiting. Bij deze methode hebben beide flappen een strook latex die samenhecht nadat ze stevig zijn aangedrukt. De latex is vervaardigd uit rubber en ammonium, waardoor het een natuurlijke verzegeling is. Bovendien heeft de latex op deze zelfsluitende enveloppen een gegarandeerde houdbaarheid van ten minste 6 maanden vanaf de fabricagedatum.

Bekijk producten
Viking lifestyle image

Peel & Seal-enveloppen

De sterkste sluiting om uw envelop dicht te maken is met een peel and seal-sluiting. Bij deze methode wordt de bovenste flap bedekt met een verwijderbaar plakband welke kan worden losgetrokken en vervolgens naar beneden kan worden gedrukt om een onmiddellijke hechting te vormen. De lijm die op deze enveloppe wordt gebruikt, is tot 5 jaar houdbaar.

Bekijk producten
Viking lifestyle image

Gegomde enveloppen

Gegomde enveloppen moeten worden bevochtigd om te kunnen worden gesloten. Gegomde enveloppen zijn de enige sluitingsoorten die geschikt zijn voor machinaal inleggen waarbij het sealen automatisch gebeurd. De gom die op de flap wordt gebruikt is oplosbaar in water en gemaakt van een mengsel van dextrine en kunsthars, waardoor deze biologisch afbreekbaar is. Indien deze enveloppen worden bewaard in gematigde omstandigheden waar de temperatuur niet te warm of niet te koud is, zouden deze enveloppen een aantal jaren moeten meegaan.

Bekijk producten

Envelop-stijlen

Enveloppen zijn verkrijgbaar in een portefeuille- of zakmodel. Bij de portefeuillestijl bevindt de opening zich aan de lange zijde van de envelop, terwijl bij de zakenveloppen de opening zich aan de korte zijde bevindt.

Portefeuilles

Open aan de lange zijde.

Zakken

Open aan de korte zijde.

Vensters

In ons assortiment vindt u zowel enveloppen met venster als effen enveloppen (zonder venster). Vensters in enveloppen worden hoofdzakelijk gebruikt om de naam en het adres van de geadresseerde te tonen op het formulier dat in de envelop zit. Als u van plan bent een envelop met een venster te kopen, let dan goed op de plaatsing ervan. Bedenk waar u de postzegel wilt hebben, en kies er dan een waarbij het venster naar uw wens is gepositioneerd.

Enveloppen met venster Venster
Enveloppen zonder venster Zonder Venster

Gewicht

Bij Viking hebben we een breed scala aan envelopgewichten, wat verwijst naar de dikte van het papier. Het meest gebruikelijke standaardgewicht is 80 of 90 g/m². Dit is een gebruikelijk gewicht voor al uw standaard zendingen. Het papiergewicht van een envelop wordt gemeten in gram per vierkante meter (g/m² of gsm) en kan worden beschouwd als een meting van de papierdichtheid, en dus als een indicator van de kwaliteit. Dit betekent hoe lager het gramsgewicht, hoe dunner en lichter de envelop. Indien u enkelvoudig papier met lage kosten en een hoog volume wilt versturen, kunt u kiezen voor een papiergewicht van minder dan 80 g/m². Dit zijn vaak bruine of manilla enveloppen en zijn een milieuvriendelijkere optie omdat er minder papier per envelop wordt gebruikt. Als u van plan bent een luxueuzere envelop te kopen, dan is onze standaard serie enveloppen van 100/110/120 g/m² meer geschikt voor u. Voor zeer belangrijke documenten die meer bescherming behoeven, is een gewicht van meer dan 130 g/m² ideaal; deze worden ingedeeld in de categorieën enveloppen met kartonnen rug of zak-enveloppen.

‹ 80 g/m²

Geschikt voor verzending van losse vellen tegen lage kosten en in grote oplagen

80-90 g/m²

Geschikt voor standaard en grote oplagen zendingen

100-120 g/m²

Geschikt voor luxueuze en hoogwaardige zendingen

› 120 g/m²

Geschikt voor het extra beveiligen en beschermen van zendingen

Kleur

De juiste kleur kiezen voor uw zendingen kan het verschil maken. In ons assortiment vindt u enveloppen in verschillende kleuren en tinten, zodat u kunt bepalen welke connotaties aan uw post verbonden zijn. De meest populaire kleur voor enveloppen is wit. Om aan uw persoonlijke wensen tegemoet te komen, zijn er verschillende tinten en formaten beschikbaar. Ideaal voor het versturen van zakelijke brieven, aangezien dit de meest neutrale, simpele maar professionele optie is om uw ontvanger de juiste boodschap mee te geven. Bruine manilla enveloppen zijn ook erg populair in ons assortiment. Deze zijn donkerder van kleur en worden vaak gebruikt om tegen lage kosten te verzenden of om documenten op te bergen, omdat deze minder doorschijnend zijn. Gekleurde enveloppen worden vaak minder frequent gebruikt, bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden, verjaardagen en uitnodigingen. Rood, roze, groen, oranje en blauw zijn slechts enkele van de vele beschikbare kleuren.

Duurzaamheid

Gerecyclede enveloppen zijn niet onze enige duurzame optie. De meeste enveloppen in ons assortiment hebben ten minste één milieuclaim. Onderstaand een korte beschrijving om u een beter inzicht te geven in wat elk van deze inhoudt.

Media Object visual

Recycled

Bevat postconsument en/of preconsument gerecycled materiaal. Bestaat voor 100% uit gerecycled materiaal (qua gewicht).

Media Object visual

FSC®-gecertificeerd

Producten gemaakt van materialen die afkomstig zijn uit gecertificeerd goed beheerde bossen.

De FSC-certificering bevordert een milieuvriendelijk, sociaal voordelig en economisch levensvatbaar beheer van de bossen in de wereld door middel van verificatie van de toeleveringsketen door een derde partij.

Media Object visual

Blue Angel

Producten met het Blauwe Engel logo gelden als minder belastend voor het milieu, voldoen aan hoge normen voor de bescherming van de menselijke gezondheid en bevorderen ecologische productinnovaties.

Kwaliteits- of productietype gerelateerde attributen

Media Object visual

TCF & ECF

ECF (Elementary Chlorine Free) en TCF (Totally Chlorine Free) geven aan of een product vervaardigd is van chloorvrij papier en of het papier vervaardigd is van ruwe vezels die ongebleekt of gebleekt zijn zonder schadelijke derivaten.

  • 65% van de mensen heeft volle aandacht voor gedrukte post, tegenover slechts 35% die hetzelfde zegt over e-mails
  • 70% van de mensen vindt dat het ontvangen van post een betere indruk van het bedrijf geeft in vergelijking met het ontvangen van e-mail
  • 70% van de mensen voelt zich meer gewaardeerd bij het ontvangen van post
  • Men hecht 24% meer waarde aan iets als men het kan aanraken en voelen in plaats van alleen maar zien
  • 7 op de 10 mensen ontvangen juridische of bancaire informatie het liefst in de vorm van een brief
  • Bijna 50% van de mensen geeft er de voorkeur aan verkoopinformatie te ontvangen via een brief of brochure, op de voet gevolgd door e-mail, met 42,8%. Minder dan 7% ontvangt verkoopinformatie graag face-to-face
  • Bijna twee derde (63%) van de consumenten neemt post serieuzer dan e-mail
  • Direct-marketingcampagnes met e-mail hebben 27% meer kans op goede verkoopresultaten en 40% meer kans op goede klantenwerving dan campagnes zonder e-mail
  • Gemiddeld 23% van alle post wordt tussen mensen in een huishouden doorgegeven. 21% van de promoties en speciale aanbiedingen worden doorgegeven
  • De gemiddelde bewaartijd van post in een huishouden is 17 dagen voor reclamepost, 38 dagen voor aan de deur afgegeven poststukken en 45 dagen voor rekeningen en afschriften
  • Gedrukte post trekt de aandacht, is doordacht en informatief, geeft de ontvanger het gevoel dat hij wordt gewaardeerd, en maakt een betere indruk
  • In vergelijking met andere media ervaren de ontvangers van post meer emotionele betrokkenheid en wordt er meer onthouden
  • Pen en papier gebruiken kan therapeutisch zijn
  • Consumenten zijn eerder geneigd direct te reageren op post dan op e-mail


Klantenservice & Feedback

Klantenservice

Klik hier voor hulp bij onderwerpen zoals mijn account, bestellen en levering. Of bel naar: 077 323 80 00

Live Chat

Werkdagen 09.00 - 17.00 u.

Deel uw feedback met ons

Vertel ons hoe we het doen, we stellen uw mening zeer op prijs.