Meteen naar inhoud Meteen naar navigatie

Tutorial: Gebruikers deactiveren

Beheerders kunnen gebruikers deactiveren binnen een Viking-account. Dit kan bijvoorbeeld nuttig zijn als een gebruiker uw organisatie verlaat en u wilt voorkomen dat hij of zij bestellingen kan blijven plaatsen via uw Viking-account, maar op hetzelfde moment wilt u de bestelhistorie van dit gebruikersaccount niet kwijtraken.

Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe u een gebruikersaccount kunt deactiveren.

Stap 1:

Log in als beheerder bij uw Viking-account

  • Open het dropdownmenu onder “Mijn account” (1).
  • Klik op de menu-optie „Gebruikers“ (2).

Stap 2:

U krijgt nu een overzicht van alle bestaande gebruikers binnen uw Viking-account.

  • Om een specifieke gebruiker te deactiveren, klikt u op de gebruikersnaam van de gebruiker die moet worden gedeactiveerd (1).

Stap 3:

U krijgt een overzichtspagina te zien met alle informatie over de gebruiker die u wilt deactiveren.

  • Als u de gebruiker weer wilt reactiveren voor uw Viking-account, klikt u op “Gebruiker activeren” (1).

Stap 4:

Een venster verschijnt waarin u wordt gevraagd te bevestigen dat u de gebruiker wilt deactiveren.

  • Klik op “Deactiveren” om de gebruiker uit te zetten voor uw Viking-account (1).

Stap 5:

U keert terug naar de overzichtspagina van de gebruiker die u heeft gedeactiveerd voor uw Viking-account.

  • De melding “De gebruiker is gedeactiveerd” geeft aan dat u de gebruiker voor uw account hebt gedeactiveerd (1).
  • U kunt het gebruikersaccount eenvoudig weer activeren door op “Gebruiker activeren” te klikken (2).
  • U hebt nu de taak voltooid om een gebruikersaccount te deactiveren voor uw Viking-account.

Meer informatie over onze functies

Klantenservice & Feedback

Klantenservice

Klik hier voor hulp bij onderwerpen zoals mijn account, bestellen en levering. Of bel naar: 077 323 80 00

Live Chat

Werkdagen 09.00 - 17.00 u.

Deel uw feedback met ons

Vertel ons hoe we het doen, we stellen uw mening zeer op prijs.