Welkom bij 
Beste klant,
Wij kijken ernaar uit om u te verwelkomen bij Viking en om u terzijde te staan als partner voor uw dagelijkse kantoorbenodigdheden. Als aanvulling op de mailing die u al heeft ontvangen krijgt u op deze pagina belangrijke informatie en nuttige details voor het opzetten van uw Viking account.
Omdat uw Office Depot account nog maar beperkte tijd actief blijft, willen we u vragen om uw Viking account zo snel mogelijk op te zetten.
Pluk vandaag nog de vruchten van de vele voordelen bij Viking!
Met uw Viking klantnummer kunt u op elk moment bij ons winkelen..
Dit nummer kunt u vinden op de klantenkaart die we u op hebben gestuurd.
Heeft u nog geen post ontvangen met uw Viking klantnummer, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice via telefoonnummer: 077 - 323 8444.
Als u zich nog niet heeft geregistreerd bij de Viking webshop kunt u dit binnen slechts twee stappen doen met behulp van uw Viking klantnummer.
Het is zeer belangrijk dat u uw toegezonden klantnumer gebruikt om online te registreren zodat we u direct herkennen. Klik daarvoor op het blauwe veld en typ het klantnummer in het daarvoor bestemde veld voor online registratie.
Profiteer van vele voordelen bij Viking!
- Breed assortiment - vanaf nu heeft u 24/7 toegang tot 30.000 producten.
- Betere en makkelijkere zoekfunctie in de Viking webshop - zodat u altijd in een oogwenk vindt wat u nodig heeft.
- Regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen, lage prijzen en speciale acties.
- Online bestelhistorie - hier vindt u al uw bestellingen en details in één overzicht.
- Gepersonaliseerde favorietenlijst met uw meest gekochte producten.
Veelgestelde vragen
Heeft u nog meer vragen? We hebben hier alvast een lijst met specifieke vragen en antwoorden voor u klaargezet.-
Vragen over Viking als nieuwe zakenpartner
-
Welke voordelen heb ik als Viking-klant en wat verschilt van Office Depot?
Viking heeft een zeer gebruiksvriendelijke webshop waar u meer dan 30.000 producten kunt vinden. Er is een zeer goede zoekfunctie en een inkt & toner zoekmachine die u snel een overzicht geeft van de cartridges of toners die u zoekt.
Daarnaast biedt Viking u online verschillende diensten aan zoals online uw retourzending regelen en het eenvoudig opnieuw bestellen van producten. U heeft toegang tot uw volledige bestelgeschiedenis, uw facturen en kunt persoonlijke lijsten met uw favoriete producten aanmaken in uw account.
Wij bieden u regelmatig speciale acties en aanbiedingen aan, zoals "Price King" items of gratis producten. -
Hoe kan ik een nieuwsbrief ontvangen?
Wanneer u zich voor de nieuwsbrief wilt aan te melden, klikt u op Schrijf je in voor onze e-mail updates. Vul hier uw e-mailadres in en optioneel uw klantnummer en klik op "Aanmelden".
-
Waar kan ik de algemene voorwaarden van Viking zien?
U kunt de algemene voorwaarden van Viking vinden op onze website of in onze catalogus.
-
Waarom moet ik Viking mijn e-mailadres geven?
We gebruiken uw e-mailadres om u regelmatig via onze Viking nieuwsbrief te kunnen informeren over speciale acties en dagelijkse aanbiedingen. Daarnaast gebruiken we uw e-mailadres om u een bestelbevestiging te sturen. Ook heeft u de mogelijkheid om uw factuur per e-mail te ontvangen.
Wij leggen bij Viking grote nadruk op gegevensbeveiliging en u kunt er zeker van zijn dat uw persoonlijke informatie met de grootste zorg wordt behandeld. We sturen u geen aanbiedingen of promoties als u dat niet wilt.
-
Hoe kan ik mijn gratis product bestellen?
Wanneer u een productnummer heeft voor een gratis product, kunt u het volledige productnummer in de zoekbalk ingeven, bijvoorbeeld AB1-23456789. Wanneer u het product voor u heeft, klikt u nu op "Verder winkelen".
Wanneer u geen productnummer heeft, kunt ook een geschenk uitzoeken in onze Cadeau shop.
Als u aan de voorwaarden voldoet, wordt het product automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen.
Let op: de voorwaarden voor het verkrijgen van het cadeau vindt u op de productpagina onder beschrijving en in de catalogus. Wanneer het voorwerp van uw keuze niet op voorraad is, wordt een vervangend product verzonden.
Voor een gratis product geldt maximaal 1 per klant per bestelling. Deze actie geldt alleen voor zakelijke klanten.
-
Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb?
Om zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag te krijgen, raden wij u aan de veel gestelde vragen te raadplegen bij onze online klantenservice.
Mocht u hierna toch nog vragen hebben kunt u met ons contact opnemen via:- Live Chat (maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)
- Telefoon: 077-3238900
Onze openingstijden zijn: maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur.
-
Hoe registreer ik me voor Viking?
In de envelop die u van ons heeft ontvangen, vindt u een visitekaartje waarop uw persoonlijke Viking-klantnummer staat vermeld. Met dit klantnummer kunt u online een account aanmaken.
Wanneer u zich aanmeldt voor een online account, kunt u in stap 2/2 klikken op het blauwe veld: 'Heeft u eerder een bestelling geplaatst via de telefoon of fax? Dan kunnen wij uw gegevens ophalen'.
Voer uw bestaande klantnummer en telefoonnummer of postcode van het factuuradres in en klik op 'Gegevens ophalen'.
-
Ik wil mijn factuur betalen. Is het bankrekeningnummer van Viking anders dan het bankrekeningnummer van Office Depot?
Ja, het bankrekeningnummer van Viking is anders. Bestellingen die bij Viking zijn geplaatst, moeten worden betaald op het volgende Viking-bankrekeningnummer:
ABN AMRO
IBAN: NL49ABNA0240125312
BIC: ABNANL2A
-
Welke voordelen heb ik als Viking-klant en wat verschilt van Office Depot?
-
Vragen over uw Viking account
-
Waar kan ik mijn Viking-klantnummer vinden?
Uw Viking-klantnummer staat op de voorkant van het visitekaartje of in de brief die we hebben gestuurd om u te informeren over Viking als nieuwe partner.
U kunt uw klantnummer ook vinden op de achterkant van de catalogus, een pakbon en een factuur.
Als u op onze website bent geregistreerd, vindt u ook uw klantnummer in Mijn account.
-
Kunnen meerdere contacten onder hetzelfde Viking-klantnummer bestellen?
Het Viking-klantnummer wordt aan uw bedrijf toegewezen en voor elk klantnummer kunnen meerdere contactpersonen als kopers worden geregistreerd.
-
Hoe kan ik een inlognaam en wachtwoord aanmaken?
Via Mijn Account-Account aanmaken kunt u uw e-mailadres als uw inlognaam registreren en een wachtwoord aanmaken.
Vul bij 'Registratie stap 1/2’ uw gegevens in en kies een wachtwoord. Uw e-mailadres wordt automatisch uw inlognaam.
Klik vervolgens in stap 2 op: 'Heeft u eerder een bestelling geplaatst via de telefoon of fax? Dan kunnen wij uw gegevens ophalen'.
Voer uw bestaande klantnummer van het visitekaartje in en het telefoonnummer of de postcode van het factuuradres in en klik op 'Gegevens ophalen'.
-
Mijn Office Depot-account werkt niet meer. Hoe kan ik nog steeds bij Viking bestellen?
Om bij Viking te bestellen, heeft u alleen een Viking-klantnummer nodig. Registreer eenvoudig bij Viking met het Viking-klantnummer op het visitekaartje. Daarna kunt u meteen beginnen met winkelen.
-
Ik heb een klacht op mijn klantnummer van Office Depot, maar deze bestaat niet meer. Hoe kan ik mijn verzoek behandelen?
Hiervoor kunt u bellen met de Viking-klantenservice (telefoon: 077-3238900). Ons klantenserviceteam neemt uw zorgen weg en lost deze op in samenwerking met de Office Depot klantenservice.
-
Ik kan de producten / productnummers die ik eerder bij Office Depot heb besteld niet vinden op de Viking-homepage. Hoe kan ik die vinden?
Viking-producten hebben mogelijk een ander productnummer dan het productnummer dat u eerder bij Office Depot heeft gebruikt. Vul in het zoekveld van de Viking webshop alleen de relevante zoekterm in voor het gewenste product en ontvangt u een overzicht met alle relevante producten die gelinkt zijn aan dat zoekwoord.
Ook kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Mocht het gewenste product niet in het Viking assortiment zijn opgenomen, dan bieden wij u een alternatief aan.
-
Ik probeer de kortingscode in te wisselen op de Viking website, maar het werkt niet?
Wanneer uw code niet werkt, Controleer of de code precies is ingevuld als de promotie aangeeft.
Let hierbij op de volgende punten:- Het gaat om een kortingscode. Een code voor gratis producten kunt u op een andere plek toevoegen.
- Gebruik van het minteken (-).
- Geen spaties.
- Gebruik van nul of “O”. Bij twijfel probeert u beiden.
- Minimaal bestelbedrag
- Vervaldatum
- Uitgesloten producten als: postzegels, Apple® producten, gepersonaliseerde stempels en cadeaukaarten.
- Maximaal 1 kortingscode per bestelling.
Het is niet mogelijk de kortingscode te verzilveren nadat de bestelling is afgerond.
Lukt het na deze tips niet om de kortingscode te verzilveren of heeft u andere vragen over de code, neem dan contact op met onze klantenservice.
Voor de algemene contractuele voorwaarden van de kortingscodes wijzen we u graag door naar de volgende pagina: voorwaarden kortingscode.
-
Is het mogelijk om mijn Office Depot-account te behouden?
Het is helaas niet mogelijk uw Office Depot-account te behouden. Dit omdat uw Office Depot-account automatisch wordt gesloten. Met Viking willen we u van dienst zijn en u alle voordelen bieden die daar bij horen.
-
Bij Office Depot had ik een klantnummer met verschillende leveradressen. Worden deze overgedragen naar het Viking-klantnummer?
Deze leveradressen zijn niet automatisch overgedragen, maar het is mogelijk om verschillende leveradressen op te slaan in je Vikingaccount.
U kunt het leveradres voor elke bestelling wijzigen. Het kan een bedrijfs- of privéadres zijn in Nederland. Wanneer u uw bestelling gaat afrekenen, kunt u bij 'Bezorgdetails' een nieuw leveradres toevoegen door te klikken op “Nieuw afleveradres toevoegen”. Hier kunt u ook uw huidige adres wijzigen of een bestaand adres uit uw adresboek kiezen.
U kunt ook een nieuw adres toevoegen in Mijn account - Voeg een nieuw afleveradres toe.
Houd er rekening mee dat leveringen aan postbussen, pakstations of buitenlandse adressen niet mogelijk zijn.
-
Ik wil graag een Viking-account aanmaken als voormalig Office Depot-klant. Kan ik hiervoor mijn oude klantnummer gebruiken?
Dit is helaas niet mogelijk, u krijgt een nieuw Viking-klantnummer. Dit is al voor u aangemaakt en kunt u vinden op het visitekaartje in de envelop die we u hebben toegestuurd. Als u uw Viking-klantnummer niet kunt vinden, vragen we u om contact op te nemen met onze klantenservice.
-
Hoe kan ik mijn klantnummer verwijderen?
Wanneer u uw klantnummer wilt verwijderen, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Ik heb een nieuw Viking-klantnummer toegewezen gekregen, maar ik ben al een Viking-klant. Welk klantnummer is nu het juiste?
Wanneer u twijfelt welk klantnummer het juiste is, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Kan ik meerdere inloggegevens verbinden aan mijn klantnummer?
Als zakelijk klant is het mogelijk om verschillende e-mailadressen voor een klantnummer te registreren.
Wanneer u zich aanmeldt voor een online account, kunt u in stap 2/2 klikken op het blauwe veld: 'Heeft u eerder een bestelling geplaatst via de telefoon of fax? Dan kunnen wij uw gegevens ophalen'.Voer uw bestaande klantnummer en telefoonnummer of postcode van het factuuradres in en klik op 'Gegevens ophalen'.
-
In mijn Office Depot Account zijn verschillende kostenplaatsen / interne ordernummers opgeslagen. Kan ik deze ook bij Viking storten?
Dat kan, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
-
Waar kan ik mijn Viking-klantnummer vinden?
-
Vragen over bijzondere voorwaarden en eerdere overeenkomsten
-
Als klant van Office Depot had ik speciale voorwaarden. Zijn deze nog steeds van toepassing op mijn Viking-account?
Deze Office Depot voorwaarden zijn alleen van toepassing indien het een contractueel overeengekomen bijzondere voorwaarde betreft, anders zijn de Viking Algemene Voorwaarden van toepassing.
-
Voorheen had ik een toegewezen accountmanager bij Office Depot. Kan ik nog contact met hem / haar opnemen?
Het is niet meer mogelijk uw accountmanager van Office Depot te contacteren. U kunt nu contact opnemen met de Viking klantenservice en vanaf een bepaald verkoopvolume wordt u geholpen door het Viking ONE-team. Binnen het Viking ONE-team zijn er accountmanagers die beschikbaar zijn voor geselecteerde klanten als het belangrijkste contactpunt. Meer informatie over het Viking ONE-programma en de voorwaarden vind je hier.
We willen u graag helpen met al uw klantverzoeken en daarom willen we u vragen om ons een passend verzoek te sturen. Vereisten die verder gaan dan de algemene aanbiedingen en diensten van Viking (zoals vragen over aanbestedingen, accountbeheer, etc.) zullen klant specifiek worden opgepakt door specialisten. Onze gespecialiseerde teams zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen op basis van uw vragen.
-
Kan ik speciale prijzen krijgen voor Viking-producten?
In de regel geeft de Viking webshop u altijd de beste actuele prijs voor onze producten. Met Price King markeren we ook elke dag topproducten uit alle categorieën met goede prijzen.
Bij bepaalde verkoopvolumes en afnamehoeveelheden kunnen bij Viking ook individuele prijzen voor bepaalde producten worden afgesproken. Dit is alleen mogelijk als u Viking ONE-klant bent. Uw individuele wensenlijst en de speciale prijzen kunnen alleen worden besproken en overeengekomen met het Viking ONE-team. U kunt het Viking ONE team bereiken op 077-3238444 of via team-one@vikingdirect.nl.
-
Hoe krijg ik korting?
Voor een korting, speciale prijzen en aanbiedingen kunt u kijken:
- naar onze 99 Cent Shop;
- naar onze Crazy deals;
- naar de Price King producten;
- naar onze uitverkoop.
Ook kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. U zult dan regelmatig de speciale aanbiedingen ontvangen via e-mail.
-
Wat betekent het Viking ONE-klantenprogramma?
Viking ONE is ons exclusieve programma voor al onze topklanten met een jaarlijkse omzet van € 3.000 of meer.
Als klant van Viking ONE profiteert u van de volgende voordelen:- een speciaal klantenservicenummer,
- een geselecteerd team,
- exclusieve promoties en gratis geschenken,
- individuele prijzen voor geselecteerde producten,
- speciale diensten,
- een speciale online dienst.
-
Als klant van Office Depot had ik speciale voorwaarden. Zijn deze nog steeds van toepassing op mijn Viking-account?